Söndag

En liten uppdatering vad min helg innehållit så här långt !!

Fredagen blev det ett besök på badet och skitsnackandes med den söta Marlen som följdes av lunch hos farmor och farfar.
Det blev hemmalagade fiskpinnar, potatis och sås mmm gott gott



Julklapp blev det också, ett litet pengakuvert, en tomtemor ( varje år får vi varsin tomte i olika form och material av självaste tomten så denna går till samlingen ), en burk med färdiga pepparkakor och såklart en liten rulle pepparkaksdeg farmors hemmagjorda pepparkaksdeg är den godaste som finns =)



Eftermiddagen fortsatte med ett försök till snöbollskrig men det är svårt med bara en arm och när motståndaren dessutom springer iväg och leker för sig själv !!



Kvällen fortsatte med glöggmys hemma hos min syster och hennes sambo !!
Jag drack julmust och åt massa med godis =) yummie
Kan även meddela att barn är så långt borta för min del så det inte ens finns, tre väldigt små barn i samma rum ger den effekten !! Dock myste jag ju såklart i massor med den bästa brorsonen som finns det är ju så bra när man kan lämna bort när det börjar bli jobbigt =)

Lördag ja då var det flyttstädning som gällde under förmiddagen sen bar det av till Malmöarena och Peter Jöbacks julkonsert. Där en stolt lillasyster satt i publiken och fick se sin storasyster i kören =)
Det var längesen jag hade ett sånt välbehag i hela kroppen som jag fick under den konserten. Det är konstigt vad musik och sång kan göra för själen.

Idag är det söndag och snart bär det av till mormor för julfirande, hoppas på lite klassisk julmat som jag inte har ätit en enda gång i år.

Jag saknar min mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback