Om jag var en blomma

Full av solsken och generositét delar jag öppet och välvilligt med mig av min nektar. Jag är vad man kallar en naturkraft och förmedlar positiv energi vilket är välbehövt i vår värld. Jag är därför väldigt värdefull för omvärlden genom min blotta existens men jag kanske inte själv ser detta och låter alltför många flugor och bin dricka honung från mitt inre. Detta kan i längden bli skadligt för mitt egna välbefinnande och jag vissnar. Se till att hitta givar och tagar-relationer och saker som gynnar mig i mitt givande. Om jag t.ex ägnar mig åt något kreativt och skapar något så får jag även något tillbaka. Även en solros har sina mörka fläckar och är dödlig precis som allt annat levande på jorden så jag ska vara snäll mot mig själv och vara lite smart också. -Men jag ska akta mig för att bli arrogant om jag inser mitt värde och funktion, ödmjukhet och glädje är ju ett av mina själsliga nyckelord vilket gör mig till det underbara jag är.



Tänk om jag var en blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback