Obeskrivlig lycka vs hjärtsmärta

Gjorde rosa fina maränghjärtan till mina älskade kollegor i tisdags för att sprida lite extra kärlek på hjärtedagen




Lite senare på kvällen när kvällsrundan är igång och alla patienter ska "nattas" så ber en av kvinnorna som ligger inne mig att stanna till en stund, hon plockar fram sin nessecär och ur den tar hon upp en liten söt rosa spegel.
"Jag ser att du gillar rosa och du verkar så härlig och underbar så den här får du av mig !!"




Då blev jag rörd till tårar och fick ett sånt oerhört lyckorus i kroppen och i just det ögonblocket blev jag så oerhört stolt över mig själv för att jag vågade ta steget att byta jobb och lycklig över att jag ärligt kan säga att jag är oerhört duktig på mitt jobb.



Inte ens en timme senare ändras mina känslor och jag förbannar den dagen jag bestämde mig för att byta jobb och ångrar det bittert och avslutade mitt arbetspass i tårar.
Vissa saker och händelser och sjukdommar och ja jag vet inte allt men det ska inte behöva hända, ingen ska behöva vara med om det, ingen ska behöva bevittna och ingen ska behöva få en sån smärta i sitt hjärta att det är svårt att röra sig, prata, andas och helt enkelt klara vardagen.


Idag kom det beskedet jag väntat på och fruktat och undran om hur mycket tårar som finns i kroppen kommer onekligen upp i huvudet.

Det blir en natt på soffan med lilleman i famnen



Det finns många som står mig nära och till alla er vill jag bara berätta att ni alla har en väldigt stor betydelse för mig på olika sätt och viss, utan er hade jag inte varit den jag är eller varit där jag är idag. Jag uppskattar er alla så oerhört mycket.

♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Love you, my little girl!!!

2012-02-18 @ 20:31:38
Postat av: Mammy

2012-02-18 @ 20:32:44
Postat av: Tanja

Kram vännen! Livet är bra orättvist många gånger!

2012-04-09 @ 23:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback